한국외국어대학교 통합 로그인 Single Sign-On Login

실명확인

※ NICE I-PIN은 인터넷상에서 주민등록번호를 사용하지 않고도 본인임을 확인할 수 있는 수단입니다. NICE I-PIN으로 실명인증을 하고 싶으신분은 "NICE I-PIN인증"을 클릭하셔서 NICE I-PIN아이디를 입력하거나 또는 가입하신 후 인증해 주시기 바랍니다.(이용약관에 동의(필수) 후 인증버튼 클릭해주세요.)
공공 i-PIN 인증

공공 i-PIN 인증
NICE I-PIN is a personal identification service without using resident registration number on the internet. You can click “NICE I-PIN Identification” enter NICE I-PIN ID or register to complete the certification process. (Please check the terms and conditions and click the authentication button.)
안내사항
1. 홈페이지 회원 가입 시 ‘공공아이핀’으로 실명인증을 하고 있었으나
본 서비스가 9월부터 중단함에 따라 우리 대학은 민간아이핀인 ‘나이스아이핀’으로 교체하게 되었습니다.
이에, 일반회원(학교 구성원 외에 사용자)이 홈페이지 가입 시에 새롭게 제공되는
‘나이스아이핀’ 실명인증 서비스를 확인하시어 가입하시기 바랍니다.
When signing in(registering) at the homepage, the 'public I-Pin' service was used for personal identification. However, due to the sevice termination of 'public I-Pin' since September, our homepage will be using private 'NICE I-Pin' service for personal identification. For new members(excluding HUFS members), please use 'Nice I-Pin' service for identification process for registration.
   
이용약관동의

이용약관동의

제 1조 목적
본 약관은 한국외국어대학교 홈페이지(이하 ‘홈페이지’)와 이용자(이하 ‘이용자’)간에 한국외국어대학교(이하 ‘학교’)에서 제공하는 각종 서비스의 이용 조건 및 필요한 제반절차에 관한 사항을 정하는데 목적이 있습니다.

제 2조 약관의 효력 및 변경
(1) 본 약관은 홈페이지에서 회원 가입시 실명인증을 거처야 되며, 이후 회원가입 약관에 동의함으로써 효력을 발휘
     합니다.
(2) 특별한 사유가 발생할 경우 관련법령에 위배되지 않는 범위에서 개정될 수 있으며, 개정된 약관은 홈페이지 상에
     공시함으로써 효력이 발휘하며, 종전의 약관은 새 약관으로 대체됩니다.
(3) 약관에 동의하는 것은 정기적으로 홈페이지를 방문하여 약관의 변경사항을 확인하는 것을 필요로 합니다. 변경된
     약관에 대한 정보를 알지 못해 발생하는 이용자의 피해는 학교에서 책임지지 않습니다.

제 3조 학교의 의무
(1) 학교는 홈페이지서비스 제공과 관련된 회원정보를 회원의 허락없이 타인에게 제공하지 않습니다. 단, 개인정보
      제공에 있어 수사기관의 법적인 충분한 근거가 있는 경우는 절차에 따라 제공할 수 있습니다.
(2) 학교는 홈페이지의 운영, 유지에 관련된 법률사항을 준수합니다.
(3) 학교는 이용자의 개인정보보호를 위해 보안시스템을 구축하며, 개인정보보호정책을 공시하고 준수합니다.
(4) 학교는 이용자로부터 제기된 의견과 불만이 정당하다고 인정되면 적절한 절차를 거쳐 즉시 처리합니다. 단, 처리가
     곤란한 경우 이용자에게 사유를 통보해야 합니다.

제 4조 이용자의 의무
(1) 이용자의 아이디와 비밀번호의 관리와 책임은 회원에게 있으며 관리소홀과 부정사용으로 인한 모든 사항은 이용자
     에게 귀책됩니다.
(2) 이용자는 홈페이지의 서비스를 이용함에 있어 관계법령을 준수하며 요구하는 절차를 성실히 이행할 것을 동의해야
      합니다.
(3) 이용자는 다음과 같은 행위를 할 경우 재제 또는 처벌을 받게 됩니다.
   가. 고의로 타인 혹은 집단에게 명예를 훼손하는 행위
   나. 음란물, 음악, 사진 등 불건전한 내용을 게시하는 행위
   다. 관련 법령 또는 계약에 의하여 그 전송 또는 게시가 금지된 정보의 게시 또는 전송행위
   라. 다른 사용자의 개인정보를 수집, 저장하고 이를 악용하는 행위
   마. 기타 사회질서에 반하는 불법적이고 부당한 행위
(4) 이용자는 상업적인 목적으로 본 홈페이지에 있는 내용을 임의로 이용할 수 없습니다.

제 5조 컨텐츠 관련 조항
(1) 학교에서 제공하는 모든 컨텐츠와 정보들의 재산권과 권리는 학교에 있습니다.
(2) 이용자는 학교가 승인한 경우를 제외하고 전항의 각 재산권들에 대한 복제, 출판, 배포 등 상업적인 행위를 할 수
     없으며, 3자로 하여금 이와 같은 행위를 하도록 허락할 수 없습니다.
(3) 이용자가 게시한 게시물 등 서비스와 관련한 자료들에 대한 권리와 책임은 이용자에게 있으며, 이로 인하여 발생할
     수 있는 모든 민,형사상 책임은 이용자에게 있습니다.
(4) 외부에서 링크된 자료는 그 출처를 정확하게 밝혀야 합니다.
(5) 학교는 서비스약관을 위배하거나 불법적인 컨텐츠를 삭제할 수 있습니다.

제 6조 서비스의 이용

(1) 학교의 홈페이지 서비스는 업무상 또는 기타 시스템의 점검, 증설 및 교체 등 부득이한 경우를 제외하고 연중무휴
     1일 24시간 동안 제공되는 것을 원칙으로 합니다.
(2) 학교는 홈페이지 서비스의 운영에 있어 국가비상사태, 천재지변, 정전, 서비스 설비의 장애 혹은 사용자의 폭주로
     정상적인 서비스의 제공이 불가능해질 경우 서비스의 일부 또는 전부를 중지할 수 있습니다. 단 이 경우 그 사유와
     기간을 사전, 사후에 공지합니다.

제 7조 개인정보의 보호
(1) 학교는 이용자의 개인정보보호를 위해 관련 법령 및 학교가 정하는 ‘개인정보처리방침’에 정한 바에 의합니다.
     개인정보처리방침은 특별한 목적에 따라 갱신될 수 있으며 이를 공지함을 원칙으로 합니다.
(2) 본 홈페이지에 포함된 링크 또는 배너를 클릭하여 다른 웹페이지로 옮겨갈 경우 개인정보처리방침은 그 사이트의
     운영기관에서 게시하는 새로운 방침을 적용하게 됩니다.
(3) 이용자는 홈페이지의 서비스를 이용하기 위해 필요한 인증절차 중에 타인에게 정보가 노출되지 않도록 주의를
     기울여야 합니다.
(4) 이용자의 부주의와 관리소홀로 노출된 개인정보로 인해 발생하는 모든 결과는 이용자에게 있습니다.

제 8조 이용자의 회원 탈퇴
홈페이지를 통해 이용자 본인이 직접 회원탈퇴신청을 하면 바로 회원탈퇴를 승인합니다.

[제 9조 손해배상]
학교의 고의 또는 과실 없이 이용자에게 발생한 일체의 손해에 대하여 학교는 책임을 부담하지 않습니다.

개인정보수집 및 이용 동의

1. 개인정보 수집 및 이용 목적
(1) 학교는 아래 목적 외에는 개인정보를 수집, 보유, 이용하거나, 제공하지 않습니다.
(2) 학교는 다음의 목적을 위해 개인정보를 수집․보유합니다.
   가. 서비스 제공
    ㆍ컨텐츠 제공, 특정 맞춤 서비스 제공, 물품(학교 자료) 발송 등의 서비스 제공과 관련된 목적으로 개인정보를
       처리합니다.
   나. 회원관리
    ㆍ우리대학에서 제공하는 입시, 학사, 학생, 도서, 취업, 연구 등의 서비스 이용에 따른 본인확인, 개인 식별,
       부정 이용방지와 비인가 사용방지, 분쟁 조정을 위한 기록보존, 불만처리 등 민원처리 등의 목적으로
       개인정보를 처리합니다.

2. 수집되는 개인정보의 항목
학교 홈페이지에서 수집되는 개인정보의 항목과 보유기간은 아래와 같습니다.
    ㆍ필수 수집정보 : 아이디, 비밀번호, 이름, e-mail
    ㆍ자동 수집정보 : 가입일자, 아이핀(I-PIN)코드, 가입 IP
    ㆍ보유기간 : 회원 탈퇴 시까지

3. 개인정보 보유 및 이용기간
수집된 이용자의 개인정보는 처리 목적이 달성되면 (회원탈퇴시까지) 즉시 파기 됩니다.

4. 동의 거부시 안내
동의를 하지 않는 경우, 홈페이지 콘텐츠를 보는 것에는 제약이 없으나 일부 게시판의 내용보기와 글쓰기 기능이 제한됩니다.

 
이용약관동의

개인정보 취급위탁 동의

Article 1 (Purpose)
These terms and conditions shall have the purpose of determining the matters regarding usage condition and procedures for website service (hereafter referred to as the "Service") provided by Hankuk University of Foreign Studies website and used by the website users(hereafter referred to as “User").

Article 2 (Taking Effect and Changes)
(1) The details of these terms and conditions shall become effective when certification process is complete after you agree to the terms and conditions outlined by this document while filing in the membership information.
(2) The terms and conditions may be changed and changed terms and conditions shall become effective when notified to users on website. The prior terms and conditions is replaced by new or additional terms and conditions.
(3) That users agree to the terms and conditions means users shall regularly checks changes in the terms and conditions. The HUFS has no obligation or liability whatsoever arising out of the fact that users did not check the changed terms and conditions.

Article 3 (Obligation of the Hankuk University of Foreign Studies)
(1) The HUFS shall not disclose or distribute the personal information of users known by providing the service to a third party without the approval of users. However, it may be disclosed if government agency requests by regulations of law.
(2) The HUFS shall comply with regulations relating to the operation and management of the website.
(3) The HUFS shall be equipped with security systems for protecting personal information of users, and notify and abide by the Privacy Statement.
(4) If a service user raises any justifiably objective complaint, the HUFS must deal with the situation immediately. But, if immediate treatment of the issue is not possible at the given time, the HUFS must notify the user of the reasons.

Article 4 (Obligation of the User)
(1) Users shall be held solely responsible for protecting UserID and Password and hereby agree to accept all responsibility for any activity that occurs under their account with their UserID and Password.
(2) Users shall agree to faithfully comply with relevant laws and procedures while using the service.
(3) Users shall not engage in the any action in the following subparagraphs while using the service.
① Acts done knowingly to damage someone’s honor or cause someone a disadvantage.
② Acts of posting links to pornographic or other obscene sites on the website
③ Acts of posting or transferring information that is forbidden by law ④ Acts of collecting, saving, and publicizing another member’s personal information.
⑤ Acts of circulating details violating public order and traditional custom
(4) User cannot engage in sales activity using the service and result incurred by using for sales activity

Article 5 (Provision of Copyright)
(1) Copyright of the post shall belong to the HUFS.
(2) Users cannot copy, publish, or provide any copyright in ways not permitted by the HUFS policies, such as commercial use of the service, and also cannot transfer or give service usage right to a third party.
(3) Users shall be held responsible for posting contents related to their use of the service, and shall be subject to civil and criminal liability for any result arising out of it.
(4) Any information collected from other sources shall reveal its source.
(5) The HUFS may delete details violating the Terms and Conditions or illegal contents.

Article 6 (Service Usage)
(1) If there is no special professional or technical inconvenience, usage of service shall be 24/7, 365 days a week in principle. However, service may not be available due to periodical inspection or similar stoppage.
(2) Service may stop being provided if unavoidable national emergency, natural disaster, power failure, system failures due to traffic overloads or when system inspection is required. However, in such case, the HUFS will notify the reason and a schedule for dealing with the issue.

Article 7 (Privacy)
(1) The HUFS shall comply with relevant regulations and the Privacy Statement specified by the HUFS to protect personal information of a user. The Privacy Statement may be changed as needed and the HUFS must notify the user of these changes.
(2) The website privacy policy is applied by the Privacy Policy that a corresponding operating organization specifies.
(3) Users shall take care of any personal i
nformation and try to avoid information exposure to a third party. (4) Users are solely responsible for any result caused by disclosed personal information by their negligence.

Article 8 (Cancellation)
Users may request a membership cancellation at any time, and the HUFS will handle the request as soon as possible.

Article 9 (Indemnification)
The HUFS does not take any responsibility for damages made or incurred by any third party arising out of or relating to your use of the Service.
 

Consent to Collection of Personal Information · Usage

1. Purpose of Collection/Usage of Personal Information
(1) The HUFS does not collect, maintain, use, or provide personal information. However, an exception of collection will be made in accordance with a certain situation as follows.
(2) The HUFS will collect and maintain all personal information during the use of our services for the purposes as follows.
① Provision of Service
ㆍprovides with contents, customized service, and other services such as material(school material) shipping
② Membership Management
ㆍIn accordance with our objectives, items of personal information to be collected are identity confirmation information arising out of usage of the service such as school admission, major, student, library service usage record, employment, and research; or unjustifiable usage, unauthenticated usage, record-keeping for troubleshooting, and complaint handling.

2. Items of personal information to be collected
Items of personal information to be collected are as follows.
ㆍRequired Information: ID, password, username, e-mail
ㆍInformation arising while using this service: registration period, I-PIN code, registration IP
ㆍRetention Period: until membership cancellation

3. Period of Retention and Usage of Personal Information
All information that has been previously provided by users will be immediately deleted. However, in the case that there is a demonstrable need to retain some information, the HUFS follows the relevant laws and reserve the right to make such an exception.

4. Rejection of Consent
If users do not agree to the disclosure of their personal information, they would be restricted from reading certain bulletin contents or writing on the website.
다음 동의하지않습니다.

TOP