HUFS HOME HUFS ENG
한국외국어대학교 미디어커뮤니케이션 학부
<br><br>

학부장 인사말

 

수진

정윤재 교수 정윤재 교수
최종학위 광고학 박사
전공분야 광고홍보
연구실 연구동 413호   TEL. 02-2173-3050
E-mail cheong@hufs.ac.kr
학력사항 이화여자대학교 통계학과 학사
이화여자대학교 통계학과 석사(이론통계 전공)
The University of Texas at Austin, 광고학 석사
The University of Texas at Austin, 광고학 박사
경력사항 The University of Alabama, Dept. of Advertising and Public Relations 광고학 전공 교수 (2007-2011)
한국소비문화학회 상임이사
한국광고홍보학회 홍보이사
한국광고학회 홍보이사
광고학 연구 편집위원
International Journal of Advertising 편집위원
광고홍보학보 편집위원
광고홍보학회 매체분과장 (2013~2016)
이노션 학술상 심사위원 (2015)
한국광고학회 연구이사 (2014)
한국언론정보학회 커뮤니케이션 이론 편집위원 (2012~2014)
한국광고홍보학회 연구이사 (2014)
한국PR학회 총무이사 (2019)
한국PR학회 기획이사 (2014)
주요논문 및 저서

“FCB 2.0? Reexamining an Advertising Theory to Update the FCB Grid,” Journal of Advertising Research, (forthcoming).

광고지성총서 제7권 광고 미디어의 현재와 미래, 제 3장, “매체기획이란 무엇인가?,” (2019).

“TV와 소셜미디어간 크로스미디어 광고효과 연구: 해시태그를 중심으로,” 광고연구 121, 102-150, (forthcoming).

“애드테크 (AD-Tech)시대의 비콘 (Beacon) 광고 수용 결정요인에 관한 연구,” 광고홍보학보, 20(4), 7-39, (2018).

“소셜미디어 광고 창의성 형성요인과 측정에 관한 연구,” 광고연구 117, (2018).

“소셜 네이티브 광고 매체의 경쟁및 보완관계에 관한 연구,” 광고학연구, 28(7), 99-109, (2017).

“뷰티 인풀루언서 마케팅 활용 전략: 매스미디어와 소셜미디어와의 비교를 중심으로,” 광고학연구, 28(4), 47-72, (2017).

“비영리기관 광고 매체의 경쟁, 보완관계에 대한 연구: 국제구호개발 NGO를 중심으로,” 한국광고홍보학보, 18(3), 108-136, (2016).

“국내주요광고주의 광고비 효율성 측정및 효율성 결정요인에 관한 연구,” 한국광고홍보학보, 18(2), 5-36, (2016).

“지상파TV 중간광고 도입의 효과: 광고시청률, 광고재원, 국민경제 파급효과를 중심으로,” 방송과 커뮤니케이션 17(4), 55-88, (2016).

“규제개선을 통한 광고시장 활성화 방안연구: 중간광고를 중심으로, 한국방송광고진흥공사, 8월, 1-103, (2016).

“Factors Affecting Sportswear Buying Behavior: A Comparative Analysis of Luxury vs. Regular Brands of Sportswear” the Journal of Business Research, 69, 5793-5800 (2016).

“The Influences of Sports Viewing Conditions on Enjoyment from Watching Televised Sports: An Analysis of the FIFA World Cup Audiences in Theater vs. Home,” Journal of Broadcasting & Electronic Media, 60(3), 389-409, (2016).

“User-Generated Product Reviews on the Internet: The Drivers and Outcome of the Perceived Usefulness of Product Reviews,” International Journal of Advertising, 1-19, (2016).

“Choosing the Right Message for the Right Cause in Social Cause Advertising: Types of Social Cause Message, Perceived Company-Cause Fit and the Persuasiveness of Communication Reference,” International Journal of Advertising, 34(3), 473-494, (2015).

“Advertising Spending Efficiency among Top U.S. Advertisers from 1985 to 2012: Overspending or Smart Managing?,” Journal of Advertising, 43(4) 344-358, (2014).

“The State of Research on Media Planning, Buying, and Selling,” in The Handbook of International Advertising Research, Wiley-Blackwell, 111-125, (2014).

“크로스모델 광고전략이 광고효과에 미치는 영향: 심적소유방식을 중심으로,” 광고연구, 103 (Winter), 38-64, (2014).

“Advertising and Promotion Budgeting During Volatile Economic Conditions: Factors Influencing the Level of Decentralization in Budgeting and Its Relations to Budget Size and Allocation,” International Journal of Advertising, 32(1), 143-162, (2013).

“Intraorganizational Conflict within Advertising Agencies: Antecedents and Outcome,” Journal of Advertising, 41(3), 19-34 (2012).

The State of Media Planning Research: A 16-Year Assessment, 1992-2007,” Journal of Current Issues and Research in Advertising, 33 (2), 227-247, (2012).

“Evaluating the Multivariate Beta Binomial Distribution for Estimating Magazine and Internet Exposure Frequency Distributions,” Journal of Advertising, 40(1), 7-23, (2011).

“The Interplay Between Advertising Claims and Product Categories in Food Advertising: A Schema Congruity Perspective,” Journal of Applied Communication Research, 39(1), 55-74, (201I).

“The Power of Reach and Frequency in the Age of Digital Advertising: A 15-Year Update in Media Practice,” Journal of Advertising Research, 50(4), 403-415, (2010).

그외 다수

BACK