전체공지

게시판

> 게시판 > 전체 공지

전체 공지

글번호 : 187767853

작성일 : 24.08.01 | 조회수 : 251

제목 : [학사]24-2 수강신청 안내/Course Registration/选课申请公告 글쓴이 : 외국인유학생종합지원센터
첨부파일 첨부파일: 붙임1_대기순번제 수강생 유의사항.hwp 붙임2_(정보지원처)취소-시간차 수강신청제 안내.hwp 붙임3_전공 교육과정 안내.hwp 붙임4_수강신청문의처(학과 사무실 및 학사종합지원센터).xlsx

2024학년도 2학기 수강신청 안내

2024학년도 2학기 수강신청에 대하여 아래와 같이 안내합니다.



    -



0. 주요안내 

  가. 수강신청/변경 및 취소는 기간 내에 반드시 본인이 해야 함 

  나. 비밀번호 유출로 인한 사고 예방을 위해 수강신청 전 본인의 비밀번호 변경 권장 

  다. 수강신청한 과목을 매매 또는 거래하였을 경우, 학생징계규정에 의해 징계의 사유가 될 수 있음 

  라. 학사운영의 투명성 및 공정성을 제고하기 위해 교수-자녀 간 강의 수강을 지양하기 바람 

  마. 수강신청 대기 순번 시스템 도입 (※ 붙임1 참조) 

    1) 접속자가 많은 경우 로그인 및 수강신청 모든 요청에 대기 순번을 발급하고 순차적으로 서비스 함 

    2) 유의사항 대기 순번을 부여받은 후 ‘새로고침(F5)’을 하거나 메뉴를 반복 클릭하면 최후 번호로  

                 재발급되어 대기시간이 늘어남 

  바. 2023-1학기부터 종합정보시스템에서 “전공 교육과정 안내”를 운영(※ 붙임3 참조)하오니 참고 바람



1. 수강신청일정 

구분 

일정 및 안내사항 

강의시간표·강의계획서 

핫링크 

상시 조회 가능  

강의시간표 Click 

수강편람 열람 

핫링크 

7월 말 게시 예정  

수강편람 

서울 Click 

글로벌 Click 

수강유의교과목  

서울 Click 

글로벌 Click 

전공 교육과정 안내 

종합정보 

시스템 

종합정보시스템 로그인 → 학과(부) 교육과정 안내도 메뉴 

※ 각 전공의 전체교과목 및 최근 개설된 강좌 정보 확인 가능 

★ 예비수강신청함 

모의 동영상 Click 

핫링크 

7. 31.(수) (시간미정) ~ 수강신청 변경 종료시까지 

※ 수강희망과목 최대 15강좌 등록 가능 

★ 수강신청 

모의 동영상 Click 

핫링크 

수강학년 

※2024-2학기 등록횟수 기준 

(단, 편입생은 학년 기준) 

일정 

이용시간 

 

 

 

4학년 

(등록 7회 이상) 

8.  5.(월) 

10시 ~ 15 

3학년 

(등록 5~6회) 

8.  6.(화) 

- 학교홈페이지 : www.hufs.ac.kr  

- Hot Link 수강신청/예비수강신청함 바로가기 

2학년 

(등록 3~4회) 

8.  7.(수) 

1학년 

(등록 1~2회) 

8.  8.(목) 

 

전체 학년 

8.  9.(금) 

 

1차 폐강공고 

【학사공지】 

8. 13.(화) 예정 

※ 재학생 수강신청 기간 종료 후 수강인원 0명 강좌 자동 폐강 

개강일 

9. 2.(월) 

★ 수강신청 변경 

핫링크 

9. 2.(월) ~ 9. 6.(금), 10시 ~ 17 

(단, 취소는 1~4일차 매일 22시까지, 5일차 17시까지 가능) 

※ 기간 중 취소-시간차 운영시각 

① 1 ~ 4일차 : 10시, 13시 

② 5일차(마지막날) ; 10시, 13시, 14시, 15시, 16시 

2차 폐강공고 

【학사공지】 

9. 12.(목) 예정 

2차 폐강 대체 수강신청 

【학사공지】 

9. 12.(목) ~ 9. 20.(금) 16시 까지(토, 일, 공휴일 제외) 

재수강과목 연결 

종합정보 

시스템 

9. 12.(목) 10시 ~ 9. 20.(금) 17 

※ 수강편람 재수강안내 참조 

★ 수강신청 취소 

핫링크 

9. 23.(월) ~ 9. 27.(금), 10시 ~ 22시 

① 12학점 미만으로 취소 불가 

   (단, 4학년은 예외이나 전체 과목 취소는 불가함) 

② 수강신청은 12학점 미만으로 가능(단, 수강 취소는 불가함) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  ※ 수강신청/변경 및 취소 후 종합정보시스템에서 본인의 수강신청 내역 및 개인시간표 최종 확인 

 ※ 수강신청 변경기간  “취소-시간차 수강신청제” 운영(※ 2021-2학기부터 시행) 

    1) 강의 매매 방지를 위하여 취소로 발생한 여석의 수강신청 가능 시간에 시차를 두는 방식 

    2) 자세한 내용은 “「취소-시간차 수강신청제」운영 안내” 공지 참조(학사공지 1087번 게시글) : 게시글 바로가기 Click 

 

2. 수강신청 준비 

  가. 강의시간표·강의계획서 및 수강편람 확인(※ 변동사항이 실시간 반영되므로 수강신청 전 재확인) 

    1) 2024학년도 2학기 수강편람의 수강신청지침 및 수강유의교과목을 미리 확인 

    2) 수강하고자 하는 과목의 강의시간표 안내 “비고”를 확인(수강대상 및 수강허용/제한)하고, 궁금한  

       사항은 개설학과 문의(☎바로가기 Click

    3) 수강하고자 하는 과목의 강의계획서 확인 

 

  나. 본인의 수강학년 및 수강일 확인 

    1) 예비수강신청함에 로그인하여 수강학년 확인 

    2) 본문의 “1. 수강신청 일정”을 참고하여 본인 1전공 수강학년의 수강일 확인 

    3) 본인의 1전공 수강학년 수강일에 1전공 및 이중(부)전공, 교양 등 수강신청 

 

  다. 예비수강신청함(모의 동영상 Click및 수강신청시스템(모의 동영상 Click) 사용법 확인



  라. 2024-2학기 복학예정자 및 휴학신청자의 경우 

     

 2024-2학기 복학예정자 

복학 신청 전이라도 수강신청/변경 기간에 수강신청 가능 단, 수강신청이 복학으로 대체되지 않음 → 복학 신청 필수 

수강신청 후 휴학신청 

휴학 승인 시 수강신청한 과목 일괄 삭제됨 

→ 휴학 신청 번복으로 인한 수강신청 복구 불가 

 

 

3. 수강신청 방법 

  방법1▶ 예비수강신청함 활용(※수강신청 기간 전 수강희망과목을 등록 후 수강신청(변경)기간에 신청) 

    1) 예비수강신청함에 로그인하여 수강희망과목(최대 15과목) 선택 후 예비수강신청함 담기 

    2) 수강신청 기간에 수강신청시스템에 로그인하여 [예비수강신청함 목록] 조회 후 수강할 과목을  

       한 과목씩 수강신청 

    3) 예비수강신청함 담기는 수강신청(변경)기간이 아니어도 이용 가능 

    4) 예비수강신청함에 담은 수강희망교과목은 수강신청 기간에 수강신청 시스템에 로그인하여 반드시 

       수강신청으로 처리하여야 해당과목을 이수할 수 있음 

 

  방법2▶ 수강신청 시스템에서 과목별 조회 후 신청 (※ 예비수강신청함을 이용하지 않고 신청) 

    1) 수강신청(변경)기간에 수강신청시스템에 로그인 

    2) 전공, 이중(부)전공, 교양 등 영역별로 개설 과목 조회 후 한 과목씩 수강신청 

 

4. 수강신청 유의사항 (※ 수강편람 참조) 

  가. 수강금지과목 수강 불가 (※ 수강편람-수강유의교과목 참조) 

    1) 동일과목(학수번호 앞6자리가 같은 과목 또는 학과에서 지정한 과목)의 경우 재수강만 가능 

    2) 학과 간 중복수강금지과목으로 지정된 경우 

    3) 학과(전공)별 수강금지 교양교과목의 경우 

 

  나. 타캠퍼스 개설 교과목 수강 

    1) 타캠퍼스 학과의 전공을 이중(부)전공으로 이수 허가받은 학생에 한하여 타캠퍼스 해당 이중(부)전공 과목 수강신청 가능(단, 교양, 자유선택 수강 불가) 

    2) 단, 아래의 경우 수강 가능한 개설캠퍼스 유의 

       

1전공 캠퍼스 

이수중인 타캠퍼스 이중(부)전공 

전공구분 

수강신청 

서울캠퍼스 

철학, 사학, 언어인지과학 

부전공 

서울캠퍼스 

글로벌캠퍼스 

정치외교학, 행정학, 언론·정보,  

광고·PR·브랜딩, 방송·영상·뉴미디어 

부전공 

글로벌캠퍼스 

이중전공 

양캠퍼스 

 

 

  다. 집중수업 강좌는 수강취소기간에 수강취소 불가하므로, 수강신청 전 수업진행과 관련하여 강의계획서 

     사전 확인(다만, 질병 및 군입대 등의 사유로 학업이 불가능하게 된 경우는 예외) 

    1) 집중수업이란?(※ 강의시간표 및 수강신청 강좌 비고에 “*집중수업(수업기간)”으로 안내) 

교육과정 운영상 필요한 경우 개별 교과목별로 학점당 이수시간(학점 15시간 이상)을 준수하는 범위에서 수업일수를 단축하여 운영하는 수업 

    2) 집중수업 강좌가 학기 종강 전에 종료되더라도 강의평가 및 성적평가 기간은 원활한 학사운영을 위해 학사일정에 맞춰 진행함 

 

 

  라. 교차수업 강좌는 본인 소속 캠퍼스에서 대면수업으로 진행될 때에는 대면수업으로 참여하고, 타 캠퍼스에서 대면수업으로 진행될 때에는 실시간 비대면으로 수업에 참여함 

     (※ 캠퍼스별 대면수업 일정은 강의계획서 참고 / 수업방식 변경 가능) 

    ▶ 교차수업이란?(※ 강의시간표 및 수강신청 강좌 비고에 “*교차수업”으로 안내) 

       동일한 강의시간(요일, 시간)에 동일한 교과목(학점, 시간 일치)을 동일한 담당 교수의 수업으로 양 캠퍼스에 각각 개설한 수업으로 학생은 본인 소속 캠퍼스에 개설된 강좌를 수강신청함



마. 글로벌캠퍼스 강의실 배정 

    ▶ 수강 신청 전 강의실 배정이 어려운 관계로 수강 신청 시 추후 건물 이동 동선 참고 

  

계열/학과 

건물 

인문·경상계열 

인문·경상관 

어문계열 

어문관 / 교양관 

자연계열 

자연관 / 백년관 

공학계열 

공학관 

교양 

교양관(대학영어, RC는 백년관) 

융합인재대학 / 융합전공 / 서울캠퍼스 학과 개설 / 신설학부 

교양관 / 백년관 

   ※ 참고용이며, 사정에 따라 변동될 수 있음 

 

5. 수강신청 관련 FAQ 

질문 

답변 

제한인원 증원 여부 

전공/이중(부) 

개설학과 문의 ☎바로가기 Click 

(각 학과에서 증원 여부 결정 및 증원 처리) 

교양 

증원 불가 

온라인으로 수강신청하지 못한 과목을 교수님께 허락(사인)받아 수강할 수 있는지 여부 

불가 

 

① 모든 과목은 수강신청(변경)기간에 학생 본인이 온라인으로 수강신청해야 함 

② 전공/이중(부)전공 담당 교수님이 제한인원을 초과하여 수강을 허용하는 경우 반드시 개설학과의 수업담당 조교가 제한인원 증원 후 학생 본인이 온라인으로 수강신청해야 함 

③ 교양은 증원 불가 

강의시간표 비고 내용 및 

수강신청 허용/제한 문의 

개설학과 문의 ☎바로가기 Click 

기타 학사 문의 

(본인 1전공 단과대학 교학과 문의) 

서양어대학,중국학대학,일본학대학 

02 2173 - 2121 

사회과학대학,상경대학,  

경영대학,국제학부,LD/LT학부,KFL학부 

02 2173 2308 

영어대학,아시아언어문화대학,AI융합대학 

02 2173 - 2264 

사범대학 

02 2173 - 2338 

공과대학,자연과학대학,바이오메디컬공학부 

031 330 - 4073 

글로벌자유전공학부,기후변화융합학부, 

AI융합대학 

031 330 - 4953 

국제지역대학,동유럽학대학,C&T융합대학 

031 330 - 4457 

경상대학 

031 330 - 4063 

인문대학,통번역대학,융합인재대학 

031 330 - 4077 

 

 

붙임 1. 대기순번제 수강생 유의사항 1부 

붙임 2. (정보지원처)취소-시간차 수강신청제 안내 1부 

붙임 3. 전공 교육과정 안내 1부 

붙임 4. 학과 사무실 및 학사종합지원센터 안내 1부 

 

 

2024. 7. 30. 

 

교무처장 

 

2024 Fall Semester Course Registration

 

 

A. Key Notifications

  a. Course registration/cancellation/change must be done within the given period by students themselves.

  b. It is recommended to change one’s password before registering for classes to prevent accidents caused by password leaks.

  c. The act of selling or trading registered classes can lead to disciplinary action under the student disciplinary regulations.

  d. Please refrain from taking courses run by professors with familial ties to enhance the transparency and fairness of academic management.

  e. Introduction of the course registration stand-by order system (Attached file #1.)

    1) When many people simultaneously access the website, the stand-by order will be issued according to the order of login and course registration submission successively.

    2) Note: If you ‘refresh(F5)’ or click on the menu several times after given a stand-by order, new stand-by number will be given, making you wait longer.

  f. “Major Programs Guideline” menu on the Web Information System (Attached file #3) is available since 2023-1. Click the menu for more details.

 

 

B. Schedule

Category

Schedule and Notification

Course Schedule & Syllabus

Hot Link

Accessible anytime  Course Schedule Click

Student Handbook

Hot Link

Will be uploaded at the end of July

 

- Student Handbook : Seoul Campus Click  / Global Campus Click 

- Courses to be noted in advance: TBA

Major Programs Guideline

Web Information System

Web Information System → Department (Faculty) Programs Guideline Menu Click

 It is available to check all the courses in each department or faculty.

 Wishlist

Click for Tutorial Video 

Hot Link

7. 31. (Wed) until the end of the Registration Change Period

 Up to 15 classes can be registered for in the Wishlist.

 Course Registration

Click for Tutorial Video 

 

-Main Page: www.hufs.ac.kr

- Hot Link 'Course Registration/Wishlist

Hot Link

Student Grade

According to the number of the registration until 2024 Fall semester

(For transfer students, it’s based on one’s student year grade)

Schedule

Time

Undergraduates

Senior

(Registering for the 7th time or more)

8. 5. (Mon)

10:00 – 15:00

Junior

(5 or 6 times)

8. 6. (Tue)

Sophomore

(3 or 4 times)

8. 7. (Wed)

Freshman

(once or twice)

8. 8. (Thu)

All students

8. 9. (Fri)

1st Cancellation Announcemnet

Academic Notice

Scheduled for 8. 13. (Tue)

 Major courses for sophomore or higher grades with no registered students will be automatically cancelled.

Start Date of 2024 Fall Semester

 

9. 2. (Mon)

 Course Registration Change Period

Hot Link

9. 2. (Mon) - 9. 6. (Fri), 10:00 – 17:00

(Cancellation is available until 10 PM from day 1 to 4; last day of change period will be available until 5PM.)

 

 Cancellation time varies depending on the date you cancel courses.

Day 1 to 4: 10AM, 1PM

Day 5 (Last Day): 10AM, 1PM, 2PM, 3PM, 4PM

2nd Cancellation Announcement

Hot Link

Scheduled for 9. 12. (Thu)

Substitute Course Registration for the 2nd Cancellation

Academic Notice

9. 12. (Thu) - 9. 20. (Fri) 4PM (excluding weekends and holidays)

Connecting retake courses

Web Information System

9. 12. (Thu) - 9. 20. (Fri), 10AM – 5PM

 Check the instructions for retaking courses in the Student Handbook.

 Course Drop Period

Hot Link

9. 23. (Mon) - 9. 27. (Fri), 10AM – 10PM

Dropping courses below the 12 credits for a semester is unavailable (Seniors excluded; yet must register for at least one course)

Registration for less than 12 credits is possible (But in this case, course drop is unavailable.)

 

After the course registration/change/cancellation, make sure to check one’s course registration details.

※ During the Add/Drop Period, “Time Pause Registration System" will be operated ( The system has been operated since 2021 Fall Semester)

  1) The system aims to prevent the act of selling or trading courses seats by the registration cancellation.

  2) For more details,  Click here

 

C. Course Registration Preparation

  a. Check the schedule, syllabus and student handbook ( As changes are updated frequently, please check them before course registration one more time.)

    1) Check the course registration guideline and courses to be noted in advance from 2024 Fall Semester Student Handbook.

    2) Check the class schedule “note” of the class one wants to take (student qualifications and course permission/restrictions). For inquiries, contact the department ( Click here to find the contact )

    3) Check the syllabus of the class one wants to take.

 

  b. Check one’s course registration grade and date.

    1) Login to the Wishlist and check one’s course registration grade.

    2) Refer to the "B. Course Registration Schedule" to check the course registration of one’s student grade.

    3) Register for major, double major (or minor), and general education classes on the date of one’s student grade registration.

 

  c. Check how to use the Wishlist (Click for Tutorial Video ) and Course Registration System (Click for Simulation Video ).

 

  d. For students returning to school or applying for leave of absence at the Fall Semester of 2024

Students returning to school at the Fall semester of 2024

Able to register for courses during the course registration/change period before applying to return to school. 

But, registering for courses does not replace the registration for returning to school → Application for returning to school is mandatory.

Students applying for the leave of absence after course registration

When the application is approved, the registered courses will be immediately cancelled.

 → Unable to restore courses registrations due to the cancellation of one’s application for leave of absence.

 

D. Course Registration Method

  Method 1 Use the Wishlist ( Before the course registration period, apply for the desired courses. During the registration period, select the courses from the Wishlist and register for them.)

    a. Login to the Wishlist and select up to 15 courses to take in the list.

    b. Login to the Course Registration System during the period. Look up the [Wishlist] and register for the classes one by one.

    c. Adding a class to one’s Wishlist is possible even if it’s not during the course registration/change period.

    d. A class that is included in the Wishlist must be registered for in the course registration system during the course registration period to take it.

 

  Method 2 Registration through searching by subject in the course registration system (※ Registering without using the Wishlist)

1)     Log in to the course registration system during the course registration(change) period

2)     Register for courses one by one by searching the established classes by area such as major, second major, liberal arts, etc.

 

 

E. Course Registration Details ( Check the Student Handbook)

  a. Registration-limited Courses ( Student Handbook – Courses to be noted in advance)

1)      When they are the same courses (the first 6 digits of the course number are the same, or specially designated by the department), only retaking is allowed

2) When the courses are appointed by the department as unable to register at the same time

3) When the liberal arts courses are prohibited to register according to one’s department (major)

 

  b. Registering for a class established at the other campus

    1) Only students approved to study the major at the other campus as their double major (or minor) are allowed to register for the courses of that major (liberal arts courses and electives are not allowed).

 

    2) However, note in the cases bellow the campuses allowed to register. 

1st Major Campus

Double major (or minor) at other campus

Major division

Course registration

Seoul Campus

Philosophy, History, Linguistics and Cognitive science

Minor

Seoul campus

Global Campus

Political science and Diplomacy, Public Administration, Media communication division

Minor

Global campus

Double Major

Both campuses

 

  c.  Intensive courses are non-cancelable, please check the syllabus in advance (This doesn’t apply for those taking a leave due to diseases or military join)

    1)What is an intensive course

(※ Intensive courses will be marked in the “notes” of Time table)

Courses that are shortened (but in compliance with 15 hours/credit) for curriculum purposes

2) Although an intensive course completes earlier, course evaluation and grading will be done in the same period as regular courses.

 

  d. Mode Change Courses refer to the system where one takes face-to-face courses when they take courses in the campus where their first majors belong while taking remote courses when they take courses run in another campus with face-to-face course system.

    ( Check the syllabus to find the course mode of each campus / May be subject to change)

    What is a Mode Change Course? ( Syllabus and Coures Registration “Note” category will show "*Mode Change Courses(교차수업)" if the course adopts the mode change system.)

      Register for the course of the campus where one’s first major belongs, after checking whether the course is the same one at another campus run by the same professor, at the same time and day, with the same credit and course number.

 

  e. Course Room Assignment in the Global Campus

     Please check the route from one building to another as the assignment is unavailable to be completed before the course registration period.

Faculty/Department

Building

Economics and Business

Humanities, Economics & Business Building

Language & Literature

Language & Literature Building or Liberal Arts Building

Natural Science

Natural Science Building or Centennial Complex

Engineering

Engineering Building

Liberal Arts

Liberal Arts Building (Centennial Complex for University English and RC)

Convergence Talent College / Convergence Majors / Majors originally from Seoul Campus / Newly founded majors

Liberal Arts Building or Centennial Complex

 

      The information is subject to changes.  

 

 

F. Course Registration FAQ

Question

Answer

Opening for the limited slots

First Major

/Double Major(Minor)

Contact the department  Click for the contact 

(Each department has different policies for opening slots.)

Liberal Arts

Opening more slots is unavailable.

Getting permission from professors to take courses that one failed to get through online course registration

Unavailable

 

      One should register for all the desired courses by oneself online at the course registration/change period.

      If one gets permission from professors of their major/double major/minor for the courses that one failed to get, one should register for the courses by oneself online after each major department’s assistant opens the slot.

     Opening slots is unavailable for liberal arts courses.

Time Schedule Details & Inquiries about Course Registration Approval/Restrictions

Contact the department  Click here for the contact 

For other inquiries, contact the office of one’s first major department in each Campus.

Western Language, College of Chinese Studies, College of Japanese Studies

02 - 2173 - 2121

College of Social Sciences, College of Commerce and Economics, Business School, International Studies, Department of Language & Diplomacy, Department of Language & Trade, KFL Faculty

02 - 2173 - 2308

College of English, Asian Language and Culture Department, AI Convergence Department

02 - 2173 - 2264

College of Education

02 - 2173 - 2338

Coolege of Engineering, College of Natural Sciences, Department of Biomedical Engineering

031- 330 - 4073

Global Liberal Majors, Department of Climate Change Convergence, AI Convergence University

031- 330 - 4953

International Regional University, School of Eastern European Studies, Culture & Technology Convergence College

031- 330 - 4457

College of Business

031- 330 - 4063

College of Humanities, College of Interpretation and Translation, Convergence Talent College

031- 330 - 4077

 

 

 

 

 

 

Attachment 1. Notes for Standby course registration

Attachment 2. (IT team) Notes for Cancellation-Time difference course registration system

Attachment 3. Major Programs Guideline

Attachment 4. Contact information for department offices and Academic Support Center and Registrar

 

 

2024. 7. 30.

 

Dean of Academic Affairs

 

 20242选课公告

2024年第二选课指南如下

 

 - -

 

一、主要内容

1.    选课申请/变更及取消必须在规定时间内由本人完成

2.       为了防止泄露密码事故议在选课申请前更改密码

3.       对申请的科目进行买卖或者交易的情况根据学生惩戒规定可能会成为惩戒的理由

4.       为了通告学士运营的透明性及公平性避免教授-子女的授课

5.       导入选课待机排号系统(※详情请参考附件1

1)   连接者较多时录及选课申请都会按照顺序发放等待并按照顺序提供服务

2)  注意事收到等待序号后进行刷新(F5)“或者反复点击菜单的话会重新发放等待序号等待时间将会延长

6.       2023-1学期开始综合信息系统已导入专业教育课程指南“(※参考附件3请参考

 

二、选课日程

区分 

일정 및 안내사항 

讲义计划表· 讲义计划书 

Hot link 

随时查看

강의시간표 Click 

阅览选课手册 

Hot link  

预计7末公布

选课手册 

서울 Click 

글로벌 Click 

选课注意科目  

서울 Click 

글로벌 Click 

专业教育课程指南 

종합정보 

시스템 

登录综合信息系统 学科() 教育课程指南 菜单 

可确认各专业的全部课程及最新开课信息 

预备选课篮 

모의 동영상 Click 

Hot link 

7. 31.(周三) (时间未定) ~ 选课申请变更结束为止

希望选课上限为15个课程 

★ 选课申请 

모의 동영상 Click 

Hot link  

选课年级 

※2024-2学期注册次数标准 

(,插班生以学年为准) 

日程

使用时间 

4学年 

(注册 7次以上) 

8.  5.(周一) 

10시 ~ 15 

3 学年 

(注册 5~6) 

8.  6.(周二) 

- 学校官网www.hufs.ac.kr  

- Hot Link 选课申请/马上进入预备选课篮 

2 学年 

(注册 3~4) 

8.  7.(周三) 

1 学年 

(注册 1~2) 

8.  8.(周四) 

 

全年级 

8.  9.(周五) 

 

第一次废讲公告 

学士公告 

预计8. 13.(周二)  

在校生选课申请间结束选课0名的课程动废讲

开课日 

9. 2.(周一) 

★ 变更选课申请 

Hot link  

9. 2.(周一) ~ 9. 6.(周五), 10시 ~ 17 

(, 取消可在第1~4天,每天22时为止, 5天至 17时为止) 

期间取消-时间差为运营时间 

1 ~ 4 : 10, 13  

5(最后一天) ; 10 , 13 , 14 , 15 , 16  

第二次废讲公告

学士公告 

预计 9. 12.(周四)  

二次废讲替补选课申请 

学士公告 

9. 12.(周四) ~ 9. 20.( 周五) 16 时为止(周六,日及节假日除外) 

连接重修课程 

综合信息系统

9. 12.(周四) 10 ~ 9. 20.( 周五17  

重修指引请参考选课手册 

★ 取消选课申请 

Hot link  

9. 23.(周一) ~ 9. 27.(周五), 10 ~ 22  

① 未满12学分不可取消

   (4学年虽例外,但不得取消全部课程) 

选课申请可不足12学分(但不能取消选课) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     选课申请/变更及取消后在综合信息系统中最终确认本人的选课申请详情及个人时间表

     选课申请变更期间运营取消-时间差选课申请制(※2021-2学期起实行

1) 为了防止买卖课程取消课程而产生空席的课程申请将错开时间开放

2) 详细内容请参考“「취소-시간차 수강신청제」운영 안내”公告学士公告1087号帖):快速访问 Click 

 

三、选课申请准备

1.       认讲义时间表·讲义计划书及选课手册(※变动事项将实时反映请在选课申请前再次确认

1)  2024学年度第2学期选课手册的选课申请指南及选课注意课程请提前确

2)   确认选择课程的讲义时间表指南的“비고”(选课对象及允许条件、限制)如有疑问请咨询开设学科办公室(快速访问 Click

3)   请确认申请课程的讲义计划书

 

2.      确认本人的选课学年及申请日请

1)  登录预备选课蓝确认选课学年

2)  参考本文的“二、选课申请日程”,确认本人第一专业选课学年的申请日期

3)  本人在第一专业选课学年选课日内申请第一专业及二专(副专)、教养等

 

3.      确认预备申请篮(示范视频 Click) 及选课申请系统(示范视频 Click) 的使用方法

 

4.    2024-2学期预定复学者及申请休学者

2024-2学期预定复学者

申请复学前,选课申请/变更期间内也可进行选课申请但选课申请不可代替复学申请 必须申请复学

选课申请后申请休学 

批准休学后,申请的课程将全部删除 

 无法因休学申请取消而恢复原选课申请 

 

四、选课申请方法

方法1 使用预备选课篮选课申请期间开始前,登录希望选课,在算可申请(变更)期间申请)

1)  登录预备选课篮,选择希望课程(上限为15个课程),保存至预备选课篮

2) 选课申请期间内录选课申请系统搜索[예비수강신청함 목록]把需要的科目一个个地进行申请

3) 不是选课申请期间也可以使用预备选课篮

4) 保存在预备选课篮的希望课程选课申请期间登录选课申请系统须要进行选课申请才能进修该课程

 

方法2 在选课申请系统搜索课程后申请不使用预备选课篮的情况)

1)  选课申请(变更)期间,登录选课申请系统

2)  专业,二专(副专),教养等各类别开设的课程分别搜索后,逐一进行选课申请

 

五、选课申请注意事项参考选课手册)

1.      不能申请禁止授课课程(※参考选课-选课注意课程

1)   同一课程(编号前6位相同的课程或者学科指定课程)时,只能重修

2)   各学科被指定为禁止重复选课的课程

3)   各学科(专业)禁止选修的教养课程

 

2.    选修其他校区开设的课程

1)  仅限获准进修其他校区专业为第二(副)专业的学生,可申请他校区相应二(副)专课程(但不能选择教养和自由课程)

2)  以下情况需留意可选课的开课校区

 

1专业校区

进修中的他校第二专业

专业区分

选课申请

首尔校区 

语言认知科学 

专业 

首尔校区

国际校区

政治外交行政闻信息

广告·pr·品牌广播·视频·新媒体 

专业 

国际校区

第二专业 

双校区 

 

3.       集中授课课程无法在选课取消期取消选课申请前请认课程讲义计划书因疾病入伍等无法进行学业的情除外

1)   集中授课是指?(※讲义计划书选课请课中介绍为*集中授)”课程运营上需要个别课程在遵守每时间15以上围内缩短授数运营

2)   即使集中授课讲座在学期终讲课评价及成绩评价期限也要按照校日程以确保运营顺畅

 

4.       交叉课程在本人所属校区进行线下授课时才需线下参加在其它校区进行线下授课时实时线上授课方式进行参与即可

(※各校区线下授课日程请参考讲义计划书/变更授课方式

交叉课程是指?(※讲义时间表及选课申请课程备注交叉课程指南

同一时间星期时间内同一课程学分时间一致同一教授负责的课程两个各自开设的课程学生则请在本人所属校区内开设的课程

 

5.       国际校区教室分配

难以在选课申请前分配教室,选课申请时请参考教学楼变化动向

系列/学科

教学楼

人文·经商系列

人文·

语言文化系列

言文化 / 教养馆

自然系列

自然 / 百年

系列

学馆

教养

教养馆(, RC在百年)

融合人才大 / 融合专业 / 开设首尔校区学科 / 设学部

教养馆 / 百年

只作参考可因情况而变动

 

六、关于选课申请 FAQ

问题

回答

是否增员

专业/二(副)专

询开设学 马上进入 Click ▶

(由各学科决定是否增员及增员处理)

 

教养

不可增

 

选课请时未申上的程,可否单独取听课许可(名)

不可

所有课程应在选课申请(变更)期间内由学生本人完成

② 专业/二专(副专)的负责教授允许超限人员听课的情况,必须在开设学科的课程负责助教开放增员后由学生本人在网上申请选课

③ 教养课不可增员

讲义时间表备注内容及选课申请的许可/限制咨询

询开设学 马上进入 Click 

其它学士咨询

(本人第一专业单科大学学科咨询)

西语大学, 中国学大学, 日本学大学

02 - 2173 - 2121

社会科学大学, 商经大学, 经营大学, 国际学部, LD/LT学部, KFL学部

02 - 2173 - 2308

英语大学, 亚洲语言文学大学, AI融合大学

02 - 2173 - 2264

师范大学

02 - 2173 - 2338

工科大学, 自然科学大学, 生物医学工程学部

031- 330 - 4073

国际自由专业学部, 气候变化融合学部,AI融合大学

031- 330 - 4953

国际地域大学, 东欧学大学, C&T融合大学

031- 330 - 4457

经商大学

031- 330 - 4063

人文大学,通翻译大学, 融合人才大学

031- 330 - 4077

 

 

附件1: 等待序生注意事1

附件2:信息支援取消-时间 选课制指南1

附件3: 专业教育课程指南 1

附件3公室及合服中心指南1

 

 

2024. 7. 30. 

 

教务处长 

 


  • 목록으로