홈 > 게시판 > 전체 공지
글번호 : 192857852
작성일 : 24.12.05 | 조회수 : 65
제목 : [학사]25-1 재입학 시행 공고/Announcement on Spring 2025 Readmission/再入学实行公告 | 글쓴이 : 외국인유학생종합지원센터 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
첨부파일: 첨부파일이 없습니다. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2025학년도 제1학기 재입학 시행 공고 2025학년도 제1학기 재입학 시행 일정 및 방법 등을 공고합니다.
1. 재입학 자격 가. 미등록, 휴학기간초과, 자퇴, 재학연한초과로 제적된 경우 제적된 학기를 포함하여 1개학기 이상 경과자 (단, 취득학점이 없고 총평점평균 0.00인 자는 재입학을 할 수 없음) 나. 학업성적불량, 징계로 제적된 경우 제적된 학기를 포함하여 2개학기 이상 경과자 다. 법과대학(서울)의 경우 폐과로 인해 행정학과로 재입학 ※ 재입학 신청자가 모집 인원을 초과할 경우 별도의 기준에 의하여 해당 인원만 선발하여 허가함 ※ 사범대학(서울)의 경우 결원이 있을 경우만 선발 <사범대학(서울) 재입학 여석>
2. 재입학 가능 횟수 가. 미등록제적, 휴학기간초과제적 : 2회 나. 자퇴, 학업성적불량제적, 징계제적, 재학연한초과제적 : 1회 ※ 2012. 10. 17 이후 발생한 제적부터 제적종별에 따라 재입학 횟수가 제한됨 단, (가)의 사유로 제적된 자가 재입학 후 (나)의 사유로 다시 제적되는 경우와 (나)의 사유로 제적된 자가 재입학 후 (가)의 사유로 다시 제적되는 경우에는 재입학을 불허함 다. 수료생(졸업대기) 재학연한초과제적 : 횟수 제한 없음(2020.2.20.개정)
3. 재입학 시행 일정
※ 종합정보시스템 신청은 2024. 12. 11.(수)부터 가능
4. 신청방법 및 구비서류 가. 신청방법 1) 인터넷 종합정보시스템 신청 및 서류 출력/작성 (홈페이지→종합정보시스템 로그인→학적변동신청→재입학신청) 2) 학과(부)장 면담(개인적으로 학과(부)사무실 연락하여 면담 요청) ※ 방학기간에는 학과(부)사무실 운영시간이 단축되어 연락이 어려울 수 있으니 가급적 방학 이전 학과(부)사무실과 연락을 취하기 바람 3) 본인 소속 캠퍼스 학사종합지원센터 구비 서류 제출방문(서울캠퍼스 : 본관 1층 118호 / 글로벌캠퍼스 : 학생회관 1층 109호) 또는 우편 제출 가능 ※ 시스템 신청과 서류 제출 양쪽 모두 진행해야 재입학 신청이 완료됨
나. 구비 서류 1) 재입학원서 및 각서(본인 서명 또는 도장 날인) 각 1부 2) 학과장 의견서(학과장 면담 후 학과장 서명 또는 도장 날인) 1부 ※ 1), 2) 서식은 재입학 신청 후 종합정보시스템에서 출력 가능 3) 성적증명서 원본 1부(종합정보시스템 인터넷 증명발급 또는 교내 증명서 발급 기계에서 발급 가능) 5. 유의사항 가. 재입학 허용 횟수가 제한되어 있으므로 신중히 지원할 것 나. 정해진 기간 내 시스템 신청 및 서류 제출을 완료한 자에 한하여 재입학을 심사함 다. 재입학 허가 후 등록기간 내에 미등록 시 재입학을 취소함 라. 기존 졸업시험/논문 합격 기록은 삭제됨 마. 기타사항은 재입학시행규정을 참고하기 바람(홈페이지 → 학교정보 → 학교소개 → 현황 → 전자규정집)
2024. 12.
서울. 글로벌캠퍼스 교무처장 Announcement on Spring 2025 Readmission Below are the Spring 2025 readmission schedule and guideline.
1. Qualifications for readmission A. Students who have been expelled due to 1) not registering for classes, 2) exceeding the maximum leave-of-absence period, 3) voluntarily withdrawing, or 4) exceeding the maximum enrollment period, and have passed at least one semester including the expelled semester (Those with no credits earned or a GPA of 0.00 cannot be readmitted) B. Students that have been expelled from HUFS due to poor grades or disciplinary action and have passed at least two semesters including the expelled semester C. Students that were in the College of Law (Seoul Campus) will admitted to Department of Public Administration due to the closure of the Department ※ When the number of applicants for readmission exceeds the total number of students that can be admitted, they will be selected based on separate criteria. ※ For the Department of Education (Seoul Campus), readmission is allowed only when there are vacancies. - Readmission vacancies in the Department of Education
2. Number of opportunities to apply for readmission A. Students expelled for not registering for classes or exceeding maximum period of leave: 2 times B. Students expelled for voluntarily withdrawal, poor grades, disciplinary action, or exceeding the maximum period of enrollment: 1 time ※ For expulsions from and after October 17, 2012, the permitted chances of re-admissions are limited depending on the cause of expulsion. However, if a student readmitted after being expelled for causes in Category A is e xpelled again for causes in Category B, or vice versa, they cannot be readmitted. C. Students expelled for exceeding the maximum school year: no limits (revised on Feb. 20, 2020) 3. Readmission schedule
※ Application via the Web Information System begins at 2024. 12. 11.(Wed)
4. Procedures & required documents A. Procedures 1) Apply via the Web Information System; print and fill out the required documents (HUFS website -> log in to the WIS -> apply for change of school register-> apply for readmission) 2) Hold an interview with the dean of your department (students must contact the office by themselves for interviews) ※ Please contact the office before the vacation as office hours will be shortened during vacations and making contact may become more difficult. 3) Submit the required documents to the Academic Support Center of your campus in person or via post (Seoul campus: Room 118, Main Building / Global campus: Room 109, Student Hall) ※ To successfully apply for readmission, you must complete 1) online application AND 2) offline submission of all required documents.
B. List of required documents 1) A student’s readmission application and memorandum (with the applicant’s signature or stamp); one copy each 2) One copy of a written opinion of the department’s dean (with the dean’s signature or stamp, given after an conducting an interview) ※ Forms 1) and 2) can be printed from the Web Information System after application. 3) An original copy of a student’s transcripts (printable via the WIS or at the document printing machine at the One-Stop Center, Globeedorm)
5. Notice A. Please apply carefully and pay attention to the details, as the chances for readmission are limited. B. Only students who have applied via the Web Information System and have submitted their documents within the application period will be evaluated for readmission. C. Readmission will be canceled if the tuition is not paid within the payment period. D. Any pre-existing records on graduation exam/thesis will be deleted. E. For more detailed information, please refer to the HUFS regulations on readmission. (HUFS homepage → 학교정보 → 학교소개 → 현황 → 전자규정집)
2024. 12.
Dean of Academic Affairs 2025学年度第1学期再入学实行公告
以下对2025学年度第1学期再入学日程及方法等进行公告
1.再入学资格 1)因未登记,超过休学期,自主退学,超过在校年限而被开除学籍的情况,包括被开除的学期在内大于1个学期的学生 2)因学业成绩不良,惩戒而被开除学籍的情况,包括被开除的学期大于两个学期的学生 3)首尔校区的法学院因废科的原因会重新入学到行政系 ※再入学申请者超过招收人数时,会按照其他标准选拔相应人员并予以许可 ※师范大学(首尔)只有在有缺额的情况下才会选拔 - 师范大学再入学余席
2.可再入学次数 1)因未注册,超过休学期被开除学籍者:2次 2)因自主退学,学业成绩不良,惩戒,超过在校年限被开除学籍者:1次 ※ 从2012年10月17日以后被开除学籍的,根据开除学籍的种类限制再入学次数 但,因1)事由被开除学籍者再入学后而又因2)事由再次被开除学籍者, 和因2)事由被开除学籍者再入学后又因1)事由被开除学籍的情况,不允许再入学 3)结业生(等待毕业)因超过在校年度被开除学籍者:不限制次数(2020.2.20修改)
3.再入学日程说明
※ 从2024. 12.11(周三)开始可以在综合信息系统(종합정보시스템)进行申请
4.申请方法及所需材料 1)申请方法 (1)线上申请综合信息系统和材料 (学校官网→登录综合信息系统→学籍(학적)变动申请→再入学申请) (2)与系(学部)主任面单(需个人联系系(学部)办公室申请面谈) ※假期期间系(学部)办公室的运营时间可能会缩短,联系可能会有困难,建议尽量在假期开始前与系(学部)办公室联系 (3) 将所需材料提交至本人所属校区学士综合支援中心 可访问或邮寄提交(首尔校区:本馆( 본관 )1楼118号,国际校区:学生会馆(학생회관)1楼109号) ※ (1)网上申请,(2)提交所需文件,需满足以上两个条件才能完成申请
2)所需材料 (1)再入学申请书和保证书(需本人的签名和盖章)各一份 (2)系主任的意见书一份(与系主任面谈后,系主任的签字和盖章) ※再入学申请后(1),(2)所需材料可在综合情报系统(종합정보시스템)打印 (3)成绩证明书原件一份(综合情报系统(종합정보시스템)打印或者校内机器打印)
5. 注意事项 1)再入学许可有次数限制,请慎重考虑后再申请 2)仅对规定时间内在综合情报系统申请以及提交完所需材料的学生进行审核 3)再入学申请成功后,在该登陆的时间内未登陆的学生将被取消再入学资格 4)现有的毕业考试/论文的合格记录将被删除 5) 其他事项请参考再入学施行规定 (学校官网->学校情报->学校介绍->现状->电子手册) 2024. 12.
首尔•国际校区教务处长 |